Facebook pixel

Meer dan leuk en gezellig

20-08-2024

Leuk en gezellig nieuws gaasbeek

Een leuk en gezellig familiebedrijf. Ik weet nog dat dat de indruk was die Gaasbeek twee en half jaar geleden op me maakte toen ik op zoek was naar werk. Hebben ze die indruk waargemaakt? Meer dan!

In 2022 solliciteerde ik voor de job van Chauffeur. Ik verwachtte er niet teveel van. Mijn prioriteiten lagen op dat moment thuis, bij mijn zieke moeder. Werk betekende voor mij vooral stabiliteit. Maar het werd zoveel meer. Ik genoot enorm van de vrijheid, in m’n eentje op de weg kon ik lekker mijn hoofd leegmaken. Ik haalde m’n orders op in het magazijn en leverde koffie af bij klanten. Heerlijk was het.

Alle steun

Ondertussen ondersteunde Gaasbeek me in mijn moeilijke privéperiode. Ze waren er echt voor me en hielpen me er doorheen. Het gaf me het gevoel niet alleen te zijn. ‘Doe wat je kan en als iets niet lukt, is het ook oké.’ Maar ook zeker in blije momenten voel ik me gesteund, zoals toen ik pasgeleden de sleutels van mijn huisje kreeg. Ze leven echt met me mee.

Van Chauffeur naar Technische Helpdesk

En ze denken met me mee. Na anderhalf jaar was ik toe aan een nieuwe uitdaging, maar ik wilde niet weg bij Gaasbeek. Samen zijn we naar mogelijkheden gaan kijken. Het leek me leuk om meer over de machines te leren en vragen van klanten te kunnen beantwoorden. Dat kan op de Technische helpdesk en die kans kreeg ik!

Techniek leuk en gezellig nieuws gaasbeek

Veel geleerd

Toen ik net begon wist ik nog niet eens het verschil tussen een Nescafé- en Douwe Egberts machine. Uit beide machines kwam koffie en dat was het wel zo’n beetje voor mij. Maar mijn collega’s van de helpdesk en werkplaats maakten me snel wegwijs. De eerste paar weken heb ik met hen meegelopen en veel geleerd. Niet alleen over de machines, maar ook over hoe je een gesprek voert, wat de servicevoorwaarden zijn en dat soort dingen.

Vrijheid

Inmiddels werk ik al enkele maanden op de Helpdesk en heb ik mijn draai helemaal gevonden. Ik weet echt nog niet alles hoor, maar als ik vragen heb, kan ik te allen tijde bij mijn collega’s van de technische dienst terecht. Ook ons Techweb helpt mij een heel eind op weg. Daarin staat informatie over alle machines en error-codes. Wil ik even een machine live zien, dan loop ik naar de showroom. Ik vind het leuk om dingen zelf uit te zoeken en die vrijheid krijg ik ook van Gaasbeek.

Super divers

De telefoon op de Helpdesk gaat niet de hele dag over. Dat zou misschien ook geen best teken zijn. Maar tussendoor is er genoeg te doen. Ik houd het systeem van de waterfilters bij, controleer vervangingen en onderhoudstermijnen, maak storingsmeldingen aan en beantwoord vragen per mail. Het werk is dus super divers en het team is leuk en gezellig. 
Dat geldt eigenlijk voor heel het bedrijf, dus die eerste indruk ‘gezellig familiebedrijf’ klopte en is inmiddels aangevuld met betrokken, uitdagend en meedenkend. Ik ben blij dat ik hier mijn nieuwe uitdaging gevonden heb!

Dit artikel delen: