Facebook pixel

‘Iedereen wil gewoon lekkere koffie’

24-03-2021

Gaasbeek Blog Foto1

Gaasbeek is een familiebedrijf met koffie in het DNA. Onze collega Tamara van Verseveld vertelt in haar blog over haar binding met koffie en wat ze bij Gaasbeek als Verkoper Buitendienst doet.

“Koffie is beleving. Dat vind ik er zo mooi aan. Mensen genieten ervan, het geeft gasten een warm welkom bij een bedrijf en het is haast een secundaire voorwaarde voor het personeel. Voor mij betekent koffie vooral een lekkere opstart en mooie afsluiting van de werkdag. 

Ik werk nu 7 jaar bij Gaasbeek, maar al langer in de koffiebranche. Voorheen werkte ik namelijk bij een grote organisatie, één van de bekende A-merken, maar Gaasbeek past veel beter bij me. In dit familiebedrijf, dat al sinds 1966 bestaat en waarin de derde generatie aan het roer staat, ben ik als medewerker geen nummer, maar maak ik deel uit van de familie. De lijntjes zijn kort en bij iedereen, ook bij de directie, staat de deur altijd open. 

Gaasbeek blog1foto2

HOE DEFINIEER JE LEKKERE KOFFIE?

Deze persoonlijke manier van samenwerken is niet alleen voor mij heel fijn, ook de klant merkt het verschil.

Als iemand belt, weten we meteen wie het is.

En dankzij het makkelijke en snelle schakelen intern, kan ik de klant bovendien meer maatwerk bieden. Dat is wat ik als verkoper doe. Ik help klanten aan de perfecte maatwerk koffievoorziening voor hun situatie. Want hoewel iedereen zegt ‘Ik wil gewoon lekkere koffie’, kan de uitkomst per bedrijf heel verschillend zijn.  

SMAAK

Het begint al bij de smaak. Dat is meteen de lastigste, want vraag 10 mensen welke koffie ze het lekkerst vinden en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Over smaak valt niet te twisten. Zelf hou ik bijvoorbeeld erg van zwarte, dark roast koffie, maar een ander geeft weer de voorkeur aan een zachte cappuccino. 

MERK

Merkbeleving kan er ook toe doen. Zelf ben ik niet echt merk-gebonden, maar sommige mensen zweren juist bij één merk en willen niets anders. Het mooie bij Gaasbeek is dat we veel A-merken in huis hebben.

SOORT 

De keuze in smaak of merk is ook afhankelijk van de soort koffie die je kiest: koffiebonen, gemalen koffie, vloeibare of korrel (oplos-)koffie. Je hoort wel eens iemand zeggen ‘Koffie van merk X lust ik niet’, maar misschien heeft diegene alleen nog maar de oploskoffie van dat merk gedronken en nooit de koffie van koffiebonen. Die is vaak lekkerder.

Gaasbeek blog1foto3

SNELHEID

Een ander en bijzonder belangrijk aspect is de snelheid waarmee de klant aan kopjes of kannen koffie wil kunnen komen. Het maakt namelijk nogal een verschil of je af en toe een paar kopjes koffie voor klanten nodig hebt, of vele kannen koffie voor grote groepen. En het scheelt nogal of er af en toe een medewerker een kopje koffie komt halen, of tientallen medewerkers tegelijk tijdens een vast pauzemoment. Voor die eerste groep zou een koffiemachine met koffiebonen prima kunnen, maar voor de laatste groep zal een koffieautomaat met oploskoffie wellicht beter passen. 

GEMAK

En dan is er nog het onderhoud van de koffieautomaat. Hoe praktisch is de machine en hoeveel tijd en moeite kost het om hem te vullen en schoon te maken? 

Al die aspecten, smaak, merk, soort, snelheid en gemak wegen we tegen elkaar af. Welke aspecten wegen voor de klant het zwaarst? Dat vind ik altijd een leuke zoektocht. Het mooie is dat ik er iedere keer weer een perfect passende koffievoorziening voor heb en er altijd een smakelijke kop koffie uitrolt. Dat laat ik onze klanten graag op voorhand al ervaren, zodat ze zeker weten dat ze de juiste keuze maken. Ik nodig ze uit in onze showroom of regel een proefplaatsing op het bedrijf.

Tamara over ons team gaasbeek automatenservice (1)

Klinkt het interessant? Neem gerust eens contact met me op. Ik vertel je er graag meer over.

neem contact op met Tamara ››

Dit artikel delen: